Support Swisha till företag, föreningar och organisationer

Varför får jag inte upp betalningsinformationen i Swish-appen när jag försöker betala i webbutik/app?

Varför får jag inte upp betalningsinformationen i Swish-appen när jag försöker betala i webbutik/app?

Det finns några vanliga orsaker till att det inte fungerar. Testa det här:

• Kontrollera att du har uppdaterat Swish-appen så att du har den senaste versionen, det vill säga version 4.0. Om inte, uppdaterar du den på App Store, Google Play eller Windows Store beroende på vilken telefon du har.
• Kontrollera att du har internetuppkoppling i telefonen, antingen via mobilnät eller wifi.
• Kontrollera att du har skrivit in ditt mobilnummer korrekt i webbutiken/appen.
• Kontrollera att det inte är någon tillfällig driftstörning som påverkar betalningsmöjligheten, vilket du gör på www.getswish.se/driftinformation.

Om det fortfarande inte fungerar, behöver du kontakta företaget som du försöker handla av.