Global varumärkeschef från Schibsted till Swish

26/06 - 2018

I takt med att Getswish växer så det knakar satsas det även på att rekrytera rätt kompetenser för att kunna expandera hållbart. Nu förstärker bolaget därför med Pär Ekroth, tidigare global varumärkeschef på Schibsted.

Med sin tidigare erfarenhet är Pär Ekroth är ett stort namn inom kommunikationsbranschen. Att han till slutet av sommaren fortsätter sin resa som marknads- och kommunikationsansvarig på Swish är därför något som Anna-Lena Wretman, VD på Getswish AB, ser fram emot:

När vi nu bygger upp Getswish som bolag är det mycket glädjande att Swish attraherar en så tung profil som Pär. Jag ser fram emot att få dra nytta av hans kompetens i den fortsatta utvecklingen av Swish starka varumärke.

Idag har Swish 6,4 miljoner användare och är Sveriges populäraste mobila betaltjänst. * Swish-betalningarna och Swish-anslutna e- och m-butiker ökar hela tiden stadigt, och det råder ingen tvekan om företagets fortsatta framgångar. Pär Ekroth, som har haft en lång karriär på Schibsted på flera ledande positioner, konstaterar:

Det känns fantastiskt att få möjlighet att vara med på den här resan och tillsammans med resten av teamet ta nästa steg med Swish varumärke och affär.

Med detta nyförvärv ser Getswish fram emot att fortsätta utveckla Sveriges enklaste och snabbaste betalsätt.

*Sifo, 2018