Swish utsedd till Sveriges mest hållbara digitala varumärke

12/04 - 2019

Vi har roliga nyheter att glädjas åt på kontoret. Det svenska folket har nämligen sagt sitt och utsett Swish till Sveriges mest hållbara digitala varumärke, en titel vi kommer bära med stolthet framöver.

Studien genomförs årligen av Sustainable Brand Index och ämnar undersöka hur konsumenter upplever olika varumärken och vilka trender i konsumentbeteenden vi kan se på marknaden, allt med fokus på hållbarhet.

– Det känns enormt hedrande att få ta emot detta pris. Studier som dessa är viktiga när det kommer till att få varumärken att bli medvetna om deras hållbarhetsarbete och kunna vägleda dem åt rätt håll, säger Swish marknadschef Pär Ekroth.

På Swish tar vi hållbarhet på allvar och är tacksamma över att svenskarna anser Swish vara det mest hållbara digitala varumärket, det är ett bevis på att vi på Swish i alla fall är på rätt väg!

Studien har pågått under vintern 2018-2019 och innefattade intervjuer med 50 000 deltagande konsumenter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna.