Tvåtusen Swish-köp i timmen och ökad kundnöjdhet. Det är resultatet av att SJ lanserade Swish som betalmetod.

31/10 - 2019

Varje dag väljer 140 000 personer att resa med någon av SJ:s 1200 avgångar från 284 tågstationer runtom i vårt avlånga land. Med miljön högt på agendan fortsätter andelen resenärer som väljer tåg framför andra färdmedel att öka, något som förstås sätter högre krav på smidigheten i att boka tågresa.

På Swish är vi därför glada över att få vara med och förenkla den kundresan. Vi har träffat Thomas Mann, chef över bokning och betalning på SJ, som berättar om hur Swish har bidragit till ökad kundnöjdhet och otroliga försäljningspikar:

Redan direkt efter lansering övergick 18 procent av alla köp hos SJ till att betalas med Swish. Idag är samma siffra 60 procent. Därtill sker hälften av köpen i mobilen, och av dessa är det hela 70 procent som betalas med Swish.

Att boka tågresa har aldrig gått smidigare eller snabbare. Mann fortsätter:

Möjligheten att betala med Swish har bidragit till ökad kundnöjdhet hos våra kunder och under peak-timmarna når vi över tvåtusen Swish-köp i timmen, det är en otrolig siffra!

Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige och Skandinaviens huvudstäder och jobbar samtidigt för en hållbar framtid. Vi på Swish är därför oerhört glada att få spela en sådan viktig roll i deras resa.