FAQ Swish för handel – Pilot

12/12 - 2016

1. Kan jag anmäla mig för att bli pilotkund?
Nej, piloten som sker under december görs med ett ytterst begränsat antal utvalda kunder, 2-4 per bank. De flesta har hjälpt oss med tidigare tester och är nu villiga att fortsätta att testa Swish Handel i produktion.

2. Hur blev pilotkunderna utvalda?
De flesta kunder var igång redan i våras, innan Swish för Handel togs ur produktion. De var med andra ord klara med inkopplingen av tjänsten, redan anpassat sin webbutik och/eller app och kunde nu enkelt komma igång i samband med vår pilot.

3. När kommer ni att öppna Swish för handel?
Vår förhoppning är att kunna öppna upp tjänsten för alla våra kunder i mitten av januari.

4. Jag är redan klar för Swish för handel – kommer jag behöva justera min inkoppling på grund av några ändringar i tjänsten?
Inga ändringar har skett, eller kommer att ske, i systemet som kräver att du behöver göra några förändringar för att kunna koppla upp din webbutik eller app till Swish för handel så snart tjänsten är uppe igen.

5. Kan jag teckna avtal om Swish för handel?
Även om Swish för handel för tillfället ligger nere är det möjligt att teckna avtal om tjänsten och på så sätt snabbt komma igång när det åter blir möjligt att erbjuda Swish som betalsätt i webbutiker och appar. På sidan www.getswish.se/ handel hittar du information om vilka banker som erbjuder tjänsten.

6. Var hittar jag hjälp och information om hur jag kopplar upp mig till Swish för handel?
Dokumentation och hjälp om hur du kommer igång med Swish för handel hittar du här: www.getswish.se/handel. På sidan www.getswish.se/partnerlista/ hittar du en förteckning över företag som kan hjälpa dig att koppla upp dig till Swish API.

7. Kan jag arbeta med inkopplingen till Swish API även om Swish för handel ligger nere?
Vår testmiljö fungerar som vanligt och vår inkopplingssupport finns på plats om du behöver hjälp med inkopplingen till Swish API. Här hittar du all information som behövs för ditt arbete: www.getswish.se/handel.

8. Det fungerar inte för mig att genomföra köp?
Har du uppdaterat din app till den senaste versionen, iOS 3.1.2, Android 3.2.0, WP 3.0.2.0

Ladda ner