Swish anställer för att möta internationella intressenter och partners

07/05 - 2019

Swish har under kort tid genomfört flertalet spännande rekryteringar och fortsätter nu med ytterligare ett tillskott genom Joseph Hajj. Joseph som tidigare arbetat med strategi på Klarna, affärsutvecklingsansvarig på Benify samt drivit egna bolag tillträder nu som strategiskt ansvarig med fokus på samarbetsmöjligheter utanför Sveriges gränser.

Intresset för Swish är stort och bolaget får regelbundet in förfrågningar från olika länder och internationella intressenter som är nyfikna på hur mobila betalningar kunnat bli en sådan succé i Sverige. Swish VD, Anna-Lena Wretman, kommenterar rekryteringen:

Swish röner stort intresse i omvärlden och vi får in mängder av förfrågningar om samarbete, både inom norden och internationellt. Att ta in Joseph är ett naturligt steg för att kunna möta intressenter, internationella partners och undersöka våra möjligheter utanför Sverige.

Joseph har en gedigen bakgrund inom fintech och har länge arbetat med internationella marknader och geografisk expansion på bland annant Klarna, Benify och som egen konsult. Joseph själv fastställer:

Swish är unikt, både i termer av varumärke och tillväxt. Att en tjänst som Swish går från noll till över 6,5 miljoner användare på så kort tid är exceptionellt, även i en internationell kontext. Det ska därför bli otroligt spännande att ta del av resan framåt, både i att fortsätta tillväxten på handel-sidan men även utforska nya möjligheter med internationella partners.

 

Kontaktperson:

Sofia Norén, kommunikationsansvarig Getswish AB

Sofia.noren@getswish.se

+46730622976

Om betaltjänsten Swish och Getswish AB
Swish startade som ett samarbete mellan sex av Sveriges största banker för att möjliggöra snabba och enkla betalningar direkt från kundernas bankkonton. Swish har idag mer än 6,5 miljoner användare och ca 180 000 anslutna företag. Swish blev utsett till Sveriges mest rekommenderade varumärke både 2017 och 2018, och fick även motta utmärkelsen som Sveriges mest hållbara digitala varumärke 2019. Swish ägs av Getswish AB.

 

 

Ladda ner