Kom igång
Kundhistoria

Swisha till hockeymatchen eller festivalbiljetterna!

Biljettleverantören Tickster, som annars är rätt kräsna när det kommer till ny teknik, tvekade inte när det kom till att börja använda Swish som betalningsalternativ på nätet!

Niklas Stake är utvecklingschef på Tickster, som säljer biljetter till allt ifrån mässor, konserter och sportevenemang till teaterföreställningar. Han berättar att de länge tänkt på att börja använda Swish, för att göra de många transaktionerna enklare. Alltså kändes det självklart att tacka ja när de fick möjlighet att tidigt testa Swish nya betallösning för e-butiker. ”Vi kände bara att vi ville hoppa på så fort det går!”, säger Niklas.

Niklas beskriver biljettbranschen som ganska speciell, eftersom det stundtals är väldigt intensivt, och man behöver kunna processa tusentals transaktioner på väldigt kort tid. Betalningar måste alltså kunna lösas både snabbt och säkert.

”Usability är superviktigt, över 60% av våra köp sker via mobilen och eftersom Swish ligger så nära till hands för de flesta så känns det jättesmidigt”.

Redan från start blev reaktionerna glada, och kunder har hört av sig med positiv feedback från nöjda swishare.

”Jag åt lunch med en av tjejerna på kundsupport, och bland de 20 första som handlade hade någon mejlat och sagt ”Fy fan vad bra!” om att betala sin biljett med Swish.”